RETAIL DATA DAY

See you on October 23rd, 24th and 25th, 2024
RETAIL DATA DAY

The major event for professionals in our industry

Discover today's solutions and tomorrow's innovations within the large gathering of players in our industry. Take advantage of 3-day visits to detect the latest trends and market news, meet new suppliers and partners, and attend expert conferences and quality demonstrations.

Unparalleled Meeting Opportunities

Innovation will be the keystone of the 2023 edition. This year, more than 500 exhibitors will present solutions that could evolve and revolutionize your business and the way you work! Discover the solutions of today and the innovations of tomorrow with numerous demonstrations. In an atmosphere conducive to meeting and developing the activities of this so important sector, Eurofa is the unmissable 360 ° meeting to create new business connections.

Find the actors of our community

Our 550 solution providers are at your service and will support you in all your modernization projects!

Our exhibitors will make you discover all their innovations through the 8 main sectors representative of the supply chain and the market! 

Découvrez les speakers

Laurent ANADON

Laurent ANADON

Chief Data Officer à Fnac – Darty

Siddhartha CHATTERJEE

Siddhartha CHATTERJEE

Club Med Global CDO

David MOULIN

David MOULIN

Directeur Développement, Franchise et Immobilier

Cyril OLIVIER

Cyril OLIVIER

President, Directeur général

Sebastien ROZANES

Sebastien ROZANES

Global Chief Data & Analytics Officer

An unparalleled conference program

Discover today's solutions and tomorrow's innovations at the largest gathering of our industry's players. Take advantage of 3 days of visits to detect the latest market trends and news, meet new suppliers and partners and attend expert conferences and quality demonstrations.

Unparalleled Networking Opportunities

Innovation will be the keystone of the 2023 edition. This year, more than 500 exhibitors will present solutions that could evolve and revolutionize your business and the way you work! Discover today's solutions and tomorrow's innovations with numerous demonstrations. In an atmosphere conducive to meeting and developing the activities of this important sector, Eurofa is the 360° meeting place not to be missed to create new business connections.

Programme

Tables rondes, keynote, workshops, présentations de solutions innovantes et inspirantes

IA : les nouvelles frontières de la data

Impossible de parler data sans parler IA… mais pour quoi faire ? Vivons-nous vraiment une rupture copernicienne qui va bouleverser nos métiers ? Ou simplement une nouvelle étape de la montée en puissance naturelle de la data dans les entreprises ? Comment aborder concrètement le sujet : se contenter de quelques POC pour rester en veille, initier des programmes ambitieux, voire investir massivement ? Faut-il internaliser l’expertise, voire développer ses propres algorithmes ?

Avec la participation de Siddhartha Chatterjee, Global CDO du Club Med et Laurent Anadon, Chief Data Officer de Fnac Darty

Comment accélérer la diffusion d’une véritable culture data ?

Au-delà de l’expertise indispensable pour structurer et faire parler les données, améliorer vraiment la performance suppose de soumettre chaque décision au filtre de rationalité qu’est la data, d’ancrer cette exigence de précision à tous les niveaux de l’entreprise. Comment rendre « l’intelligence data » accessible à tous ? Comment mobiliser les équipes métier (produits, exploitation, etc.) ? Quels profils internaliser, et où les positionner dans l’organisation ?

Avec la participation de Sébastien Rozanes, Global Chief Data & Analytics de Carrefour et Cyril Olivier, Président Directeur Général du Groupe Nosoli

Retail Data Day le 6 février prochain à Paris

Une journée pour faire de la data un levier de performance opérationnel
Article publié le 11 décembre par Les clés du digital, partenaire de l'événement.

La 3e édition du Retail Data Day organisée par Diamart Connect se tiendra le 6 février prochain à Paris.

Les deux niveaux où traiter les enjeux Data dans le retail en 2024 selon Diamart

Le 6 février prochain, se tiendra à Paris la 3ème édition du Retail Data Day de Diamart Connect, un événement clé sur les usages concrets de la Data dans le retail. Cédric Ducrocq, PDG de Diamart Group, organisateur de l’événement, précise comment répondre à l’enjeu de la Data dans le commerce en 2024.
Article publié le 8 janvier par La Revue du digital, partenaire de l'événement.

Redécouvrez l'édition précédente

Accédez à la playlist des tables rondes et présentations de Retail Data Day 2023
Disponible ici 

Testimonials

Eurofa is the most important meeting place for our company. There is no other place to physically meet our future customers and experience such a qualitative face-to-face meeting!
John Smith Emnos
We have succeeded in generating leads online since Covid-19 crisis but Eurofa is the climax moment of our whole marketing strategy.
Fabrice Aubert Lafsante

Les enseignes participantes

des éditions précédentes
Société Générale
Renault
Michelin
Orange
Airbus
Lego
Carrefour
Darty
EDF
Danone